"Kompetentne Przedszkolaki" Punkt Przedszkolny w Cetuli



Działania styczeń / luty 2014

Na początku stycznia rozpoczęliśmy przygodę, której celem jest dostrzeżenie powtarzalności wydarzeń, pór roku, miesięcy, dni tygodnia. Układaliśmy również
w odpowiedniej kolejności obrazki historyjki. W trakcie tego zajęcia kształtowaliśmy umiejętność dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych.

W drugim tygodniu pani wprowadziły nas w świat zimy, jednej z czterech pór roku. Poznaliśmy symbole charakterystyczne dla zimy. Dowiedzieliśmy się co to jest śnieg. Poznawaliśmy zjawiska atmosferyczne charakterystycznych dla zimy. Wiemy, co to opady śniegu, szron, szadź i zawieje śnieżne.

My przedszkolaki uwielbiamy tę porę roku ze względu na puszysty śnieg spadający
z nieba. Potrafimy wskazać bezpieczne sposoby zachowania się podczas zabaw na śniegu. Można lepić bałwana ze śniegu, zjeżdżać na sankach i nartach z górki, z daleka od ulicy. Wiemy, że nie wolno rzucać kulkami śnieżnymi w twarz kolegi, nie można bawić się na śniegu bez czapki oraz nie wolno jeździć na łyżwach po zamarzniętych stawach i rzekach. Gdy chcemy wyjść na dwór, wiemy, że należy założyć na siebie kurtkę i buty zimowe, szalik, rękawiczki oraz czapkę. Podczas zajęć robiliśmy bałwany z płatków kosmetycznych. Rozwijaliśmy sprawność manualną – rysowaliśmy rysunek zimowy.  

W styczniu przygotowywaliśmy się również do wizyty babci i dziadka.
W trakcie tego czasu rozwijaliśmy zdolności mówienia o uczuciach. Kolejno rozmawialiśmy o naszych rodzinach- jak mają na imię mama i tata, jakie zawody wykonują. Nauczyliśmy się nazywać członków bliższej i dalszej rodziny, stosowaliśmy słowa: mama, tata, brat, siostra, ciocia, wujek, babcia, dziadek. Dowiedzieliśmy się, że babcia, to mama mamy lub mama taty. Wzmacnialiśmy przywiązania do najbliższej rodziny, omawialiśmy oraz rysowali wygląd własnych dziadków. Wykonaliśmy też prezenty dla babci i dziadka. 

W naszym przedszkolu Dzień Babci i Dziadka był świętem uroczyście obchodzonym. Przygotowaliśmy przedstawienie okolicznościowe. Babcie i dziadkowie ze wzruszeniem obserwowali nasze popisy aktorskie i wokalne, nagradzając występy gromkimi brawami. Po występach była okazja do wspólnej zabawy i wręczanie wykonanych przez dzieci prezentów. Na zakończenie spotkania wszyscy zostali zaproszeni na poczęstunek

W lutym, mimo, że jest to najkrótszy miesiąc w roku to u nas jak zwykle ciągle dużo się działo. Dowiedzieliśmy się od pani, co to jest karnawał. Jak nie wiecie to wam zdradzimy, że karnawał to taki czas, kiedy wszyscy się bawią i dużo tańczą. Jeśli to czas karnawału to nie może zabraknąć ,,Balu Karnawałowego” w przedszkolu. Przygotowania rozpoczęliśmy od wykonania masek karnawałowych. W naszym przedszkolu wszystkie dzieci potrafią pięknie tańczyć i najbardziej lubimy tańczyć z dodatkowymi atrakcjami, np. na gazecie.W dniu balu nie przychodziły dzieci do przedszkola tylko postacie z bajek. Byliśmy bardzo szczęśliwi, że możemy tak wyjątkowo się ubrać.

Podczas zajęć dydaktycznych uczyliśmy się również z uwagą słuchać wierszy i opowiadań. Odpowiadaliśmy na zadawane pytania dotyczące treści. Każdego dnia rozwijaliśmy umiejętności plastyczne. Dużo rysowaliśmy i kolorowaliśmy. Utrwalaliśmy umiejętność sylabizowania. Podczas gimnastyk porannych rozciągaliśmy nasze ciała, a przy piosenkach doskonaliliśmy rytmiczne poruszanie się. Rozwijaliśmy wrażliwość muzyczną, ćwiczyliśmy rytmiczne klaskanie, ilustrowaliśmy piosenki ruchem.  Rozwijaliśmy myślenie przyczynowo- skutkowe, nauczyliśmy się stosować słowa: najpierw, potem. Rozwijaliśmy również umiejętność określenia długości przedmiotów, nauczyliśmy się stosować słowa: długi, krótki.


najnowsze działania

 


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego