"Kompetentne Przedszkolaki" Punkt Przedszkolny w Kisielowie



Działania styczeń/luty 2013

Kolejne miesiące mijają szybko i radośnie. Zimowy czas obfitował w wiele ważnych wydarzeń w naszym Przedszkolu. Pierwszym tematem jaki podjęliśmy był Zima wokół nas - dzieci wypowiadały się na temat konieczności dostosowania ubioru do pogody. Dzieliły ubrania na letnie i zimowe. Rozpoznawały odgłosy zimy. Dowiedziały się jakie zwierzęta zapadają w sen zimowy. Poznały krainę lodu Antarktydę oraz zamieszkujące ją zwierzęta. Temat dla dzieci okazał się ciekawy. Chętnie brały udział w zajęciach. Bardzo spodobało się dzieciom odnajdywanie Antarktydy na globusie. Bawiły się w szereg zabaw związanych z tematem np. Eskimosek, Pingwinek, Połów rybek.

W trakcie tematu „Urządzenia techniczne” dzieci rozpoznawały nazwy urządzeń na obrazkach i określały czynności wykonywane przy ich użyciu. Poznały zasady bezpiecznego obchodzenia się z urządzeniami elektrycznymi. Odgadywały zagadki słuchowe. Dokonywały syntezy wyrazów – nazwy urządzeń. Poznały różnice między małym i dużym prądem oraz źródła prądu. Dzieci przynosiły w trakcie tematu zabawki na baterie i bawiły się nimi. Obserwowały ich działanie. Naśladowały także zabawki ruchem.

Kochani Dziadkowie Dzieci wypowiadały się na temat wyglądu swoich dziadków oraz ich zainteresowań, pracy. Rysowały portrety dziadków. Wykonywały laurki. Śpiewały piosenkę o babci i dziadku. Opowiadały jak spędzają czas ze swoimi dziadkami. Codziennie uczestniczyły w próbach do przedstawienia jasełkowego. Uczyły się kolęd i pastorałek. Dnia 24/01/13 odbyły się Jasełka z okazji Dnia Babci i Dziadzia. Dzieci pięknie wystąpiły wcielając się w postaci z szopki bożonarodzeniowej. Recytowały wiersze o dziadkach. Śpiewały piosenki. Na koniec zaśpiewały gromkie „sto lat” i wręczyły swoim ukochanym dziadkom laurki. Pan dyrektor Jan Szajny również złożył solenizantom życzenia i podziękował dzieciom za wspaniały występ. Na zakończenie wszyscy poczęstowani zostali pysznym ciastem. Spotkanie było bardzo uroczyste i radosne.

Karnawał. Dzieci przygotowując się do balu przebierańców opowiadały, za kogo chciałyby się przebrać. Rozwiązywały zagadki o przebierańcach. Naśladowały ruchem zabawki na balu. Układały puzzle. Wykonały maski karnawałowe. Pomagały dekorować salę balonami i serpentynami. Dnia 31/01/13 odbył się Bal Przebierańców. Wszyscy w radosnych nastrojach i pięknych strojach zjawili się na balu. Dzieci zaprezentowały swoje stroje na czerwonym dywanie, tańczyły do ulubionych utworów muzycznych takich jak: No sa, Makarena, Krasnoludek, Kaczuszki, Jedzie pociąg daleka, Mam chusteczkę itp… Brały udział w konkurencjach: zjedzenie ciasteczka na czas bez pomocy rąk, przeciąganie autka za pomocą liny, gorące krzesełka, taniec z balonkiem itp. Na wszystkich czekał też słodki poczęstunek. Zabawa była wyśmienita.

Podczas miesiąca lutego rozmawialiśmy na temat Pojazdów. Dzieci rozpoznawały pojazdy na ilustracjach, rozróżniały pojazdy po odgłosach. Wypowiadały się na temat przydatności pojazdów dla człowieka. Poznały nazwy osób kierujących pojazdami. Porównywały wielkość pojazdów oraz ich szybkość. Przypomniały zasady bezpieczeństwa na drodze oraz zasady ruchu drogowego obowiązujące pieszych oraz kierowców. Dzieciom podobał się temat, zwłaszcza chłopcom, którzy aktywnie uczestniczyli w zajęciach i naśladowali ruchem różne pojazdy.

Miesiąc zakończyliśmy PROJEKTEM Instrumenty, który trwał dwa tygodnie. W pierwszym tygodniu dzieci tworzyły siatkę pojęciową. Określiły co już wiedzą o instrumentach i jakie informacje chciałyby zdobyć. Nauczyły się piosenek „Jestem muzykantem” oraz „Kapela”. Rozpoznawały instrumenty po odgłosach z płyty CD. Bawiły się w zabawę ”Jaki to instrument” odgadując po gestach i ruchach na jakim instrumencie gra osoba wykonująca określone ruchy. Rozmawiały z ekspertem na temat gry na gitarze. Wykonały swoje gitary z papierowych pudełek i gumek. Dzieci bardzo chętnie brały udział w projekcie i posiadały dużą wiedzę o instrumentach. W drugim tygodniu projektu dzieci dowiedziały się jak można podzielić instrumenty (smyczkowe, dęte, klawiszowe, strunowe). Z jakich materiałów są wykonane. Opowiadały historie własne. Rysowały swój wymarzony instrument. Wykonały pudełka akustyczne i marakasy. Oglądały koncert symfoniczny utworów Chopina na komputerze. Rozmawiały z ekspertem, Panią Moniką Kmiecik i oglądały na żywo koncert akustyczny w wykonaniu uczennic szkoły muzycznej grających na saksofonie, wiolonczeli, flecie poprzecznym, gitarze i keyboardzie. Koncert był rewelacyjny i wszyscy byli pod dużym wrażeniem muzycznych zdolności naszych gości. Zorganizowanie koncertu w Przedszkolu na żywo było rewelacyjnym pomysłem, który w dzieciach wzbudził wiele niezapomnianych wrażeń i emocji.

Bożena Górska

najnowsze działania

 


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego