"Kompetentne Przedszkolaki" Punkt Przedszkolny w Kisielowie



Działania wrzesień/październik 2013

"Jestem krasnoludek,
mam wesołą minkę.
Czerwoną czapeczkę,
białą pelerynkę.

Wezmę się pod boczki,
wysoko podskoczę.
Klasnę sobie w ręce,
i tak się okręcę"

Witamy wszystkich zainteresowanych naszymi ciekawostkami z życia naszego Przedszkola w Kisielowie. W tym roku od miesiąca września do Kompetentnych Przedszkolaków uczęszcza 15 dzieci, 4 czterolatki i 11 trzylatków. Są to: Zosia Baran, Wojtuś Laska, Tomek Pawlak, Kacper Dziad, Karolinka Cebulak, Ola Nowosiad, Marianka Stępień, Zuzia Hejnosz, Maja Galińska, Oskarek Kotowski, Michałek Waszczak, Szymonek Kuras, Piotruś Myłek, Pawełek Stecura i Michałek Półkoszek.

Naszym niektórym maluszkom jeszcze do tej pory trudno rozstać się z rodzicami ale większość przedszkolaków do Przedszkola przychodzi z uśmiechami na buźkach. Nasze maluchy z racji tego, że prawie cała grupa jest nowa musiały się poznać, służyły do tego zabawy i pierwsze zajęcia integracyjne "Poznajemy się". Dzieci podczas tego tygodnia zawierały pierwsze przyjaźnie, poznawały nowe otocznie. W czasie zajęć edukacyjnych nauczyły się wierszyka "Żegnaj mamo". Opowiadały o swoich ulubionych zabawkach. Malowały farbami postać misia oraz krasnoludka. Nauczyły się śpiewać piosenki "Jestem krasnoludek", "Wszyscy są" interpretując je odpowiednio ruchem. Brały udział w zabawach na dywanie i pląsach w grupie. Wymyśliły wspólnie nazwę naszej grupy, a w związku z tym, że grupa posiada przewagę dzieci najmłodszych nazwaliśmy się KRASNOLUDKI.

Podczas tematu "Jestem Przedszkolakiem". Dzieci wypowiadały się na temat Przedszkola, jego lokalizacji, wystroju, zabawek, jakie się w nim znajdują. Układały zabawki w pary łącząc duże z małymi, tworząc pary. Nauczyły się piosenek: "Przedszkolaczek", "Podskocz raz, szczęście złap", "Kolorowa piłka". Wybierały znaczki dla siebie, którymi oznaczyły miejsce w szatni oraz szufladki na prace plastyczne. Naśladowały ruchem różne zabawki. Nauczyły się zabawy "Czysty kotek". Wypowiadały się na temat zachowania higieny w przedszkolu i życiu codziennym. Wyklejały postać kotka włóczką. Wypowiadały się na temat różnych scenek z życia przedszkolaków przedstawionych na ilustracjach. Oceniały które zachowania są pozytywne a których nie należy powtarzać. Ustaliły kontrakt grupowy przypieczętowując swoją akceptację dotyczącą zasad odciśnięciem dłoni pomalowanej farbą.

Kolejnym tematem były "Wakacyjne wspomnienia". Dzieci oglądały przyniesione pamiątki z różnych okolic Polski. Zgadywały skąd pochodzą. Wypowiadały się na temat różnych sposobów podróżowania. Wymieniały znane środki lokomocji. Naśladowały ruchem różne pojazdy oraz spacer po górach oraz zabawy na plaży. Dzieliły pojazdy na powietrzne lądowe i wodne. Łączyły obrazki szczegółowe z odpowiednim miejscem z jakim się im kojarzą (las, morze, góry) na dużej ilustracji.

Kolejno rozmawialiśmy o tym, że "Nadeszła Jesień". Podczas spacerów nazbieraliśmy liści, żołędzi i kasztanów. Dzieci oglądały listki, opisywały ich kolor. Łączyły liście z odpowiednim owocem. Poznały nazwy drzew jesiennych (Kasztanowiec, Dąb, Klon, Jarzębina) oraz ich owoce. Dzieliły listki z papieru pod względem koloru i kształtu. Tworzyły zbiory liści. Wykonały zadanie w karcie doklejając obok liścia owoc. Układały z kasztanów i żołędzi różne wzory i obrazki. Wykleiły kasztanami papierowe doniczki i dokleiły do nich liście tworząc bukiety jesienne. Wykleiły plasteliną i kulkami czerwonej bibuły gałązkę jarzębiny. Naśladowały ruchem spacer po lesie, zabawy liści i kasztanów. Nauczyły się piosenki "My jesteśmy krasnoludki" oraz "Kolorowe listki". Bawiły się na torze przeszkód pokonując przeszkody i przechodząc pod tunelami. Na zakończenie tematu ozdobiliśmy salę w piękne dekoracje wykonane przez dzieci i stworzyliśmy w Sali złocisty, jesienny klimat.

Owoce projekt. Dzieci wymieniały nazwy znanych owoców, opowiadały, które najbardziej im smakują. Wypowiadały się na temat potraw i przetworów z owoców. Wykonały drzewa owocowe, obrysowywały kontury owoców, malowały farbami, rysowały swój ulubiony owoc. Poznały budowę jabłka, porównywały pestki różnych owoców. Ważyły owoce, porównywały wagę oraz wielkość owoców. Układały jabłka rosnąco i malejąco przeliczały. Nauczyły się wiersza "Wpadła gruszka", "Jabłuszko". Dzieliły owoce na zbiory pod względem koloru. Wykonały szaszłyki z owoców, sałatkę owocową. Dowiedziały się dlaczego należy myć owoce. Układały historyjki obrazkowe "Myjemy owoce" oraz "Jak powstaje sok". Degustowały różne soki, wypowiadały się na temat smaku soków, koloru, gęstości. Poznały owoce egzotyczne", tworzyły zbiory owoców krajowych i egzotycznych. Bawiły się w zabawy, "Którego owocu brakuje" oraz "Sałatkę owocową". Poznały piosenkę, której refren bardzo dzieciom się spodobał "Owocowy blues' i interpretowały ją ruchem.

Kolejnym tematem był "Warzywa są smaczne i zdrowe". Nasze maluchy poznały nazwy warzyw. Dowiedziały się jak rosną, co można z nich przyrządzić. Układały z puzzli główkę kapusty. Malowały farbami warzywa. Wyklejały warzywa plasteliną. Poznały figury geometryczne i próbowały rozpoznać jakie kształty mają warzywa. Tworzyły zbiory warzyw pod względem kształtu, koloru, wielkości. Dobierały cienie do obrazków przedstawiających warzywa i owoce. Dzieliły owoce i warzywa na osobne grupy. Bawiły się w zabawę ruchową ze śpiewem "Buraczek i cebulka". Wypowiadały się na temat wyglądu ogrodu warzywnego, wymieniały narzędzia potrzebne w ogrodzie.

"Bawimy się razem" to kolejny temat podczas którego dzieci naśladowały ruchem różne zabawki. Brały udział w zabawie słuchowej "Jaka to zabawka?" Wskazując odpowiednią zabawkę na ilustracji i słuchając nagrania odgłosów zabawek z płyty CD. Dzieci rozpoznawały zabawki po dotyku. Tworzyły zbory zabawek miękkich twardych oraz dużych i małych. Nauczyły się określać stosunki przestrzenne na podstawie historyjki obrazkowej "Gdzie jest miś?" (nad, przed, w, za, nad, pod krzesełkiem). Na podstawie ilustracji przedstawiającej pajacyka wymieniały figury geometryczne. Układały pajacyki z wyciętych papierowych figur geometrycznych i naklejały na kartkę papieru. Nauczyły się piosenki "O kochaniu misia".

Ostatnim tematem "Coraz chłodniej" zakończyliśmy dwa miesiące naszej pracy w Przedszkolu. Dzieci śpiewały piosenkę "Pada deszczyk" z interpretacją ruchową. Bawiły się w zabawy ruchowe: słońce świeci - deszczyk pada, zabawy z chustami, wesołe kropelki. Wyklejały szablon parasola plasteliną doklejając kropelki deszczu. Wykonały ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza "Deszcz". Dobierały ubrania na ilustracjach stosownie do pogody. Tworzyły zbiory ubrania letnie- zimowe. Przeliczały ubrania określały w którym zbiorze jest więcej a w którym mniej. Wykonały latawce z papieru ozdabiając wyciętymi z papieru dekoracjami. Przeliczały kropelki pod parasolem. Tworzyły zbiory małe-duże kropelki dobierając w pary i określając, których jest więcej. Rozpoznawały odgłosy wiatru, burzy, błyskawicy, deszczu i trąby powietrznej wskazywały stany pogodowe na ilustracjach. Na koniec tematu podczas sprzyjającej pogody dzieci wyszły na podwórko i próbowały puszczać latawce. Niektóre chociaż z papieru naprawdę świetnie latały co dało dzieciom dużo frajdy.

Niebawem zapraszamy na kolejne ciekawostki z naszego Przedszkola i serdecznie wszystkich pozdrawiamy !!!

Grupa Krasnoludków
wych. Bożena Górska

najnowsze działania

 

 


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego