"Kompetentne Przedszkolaki" Punkt Przedszkolny w Pełnatyczach



Działania marzec/kwiecień 2013

W marcu zorganizowaliśmy kącik tematyczny, sporządziliśmy kodeks przyjaciela zwierząt, obserwowaliśmy zwierzęta podczas spacerów. Rozmawialiśmy o swoich pupilach podpierając się zdjęciem. Uczyliśmy się piosenki „Stary Donald”.

Obserwowaliśmy pod lupą i smakowaliśmy mleko i produkty mleczne. Dzieci poznały mleko sojowe, spożywane przez dzieci z alergią.

Stworzyliśmy siatkę do projektu. Dzieci obserwowały jajka, opowiadały historie związane z jajkiem. Smakowały jajka pod różna postacią, wykorzystując do przygotowania potrawy książkę kucharska. Ważyły i mierzyły jajka, porównywały wielkości i kształt. Zamieniały jajka w coś innego. Sprawdzały ile kosztuje jedno jajko w pobliskim sklepie. Sprawdzały w czym tonie jajko, a w czym nie (zauważyły, że jajko unosi się pod powierzchnią w dobrze osolonej wodzie), doświadczenie sprowokowało dzieci do zanurzania jajek w różnych substancjach. Okazało się, że po zanurzeniu w occie skorupka mięknie i jajko staje się bardzo delikatne. Tworzyły kartki świąteczne z motywem jajek, robiły świąteczne pisanki.

Uczestniczyliśmy w krótkim przedstawieniu „Męka Pańska” w wykonaniu klasy 4.

Do przedszkola zostały dostarczone pomoce dydaktyczne. Dzieciakom szczególnie przypadły do gustu tunele, które niestety nie wytrzymały próby czasu i zniszczyły się trzy dni później.

W kwietniu dużo czasu poświęciliśmy na rozmowy o środowisku i zagrożenia dla niego wypływające ze strony człowieka. Dzieci nauczyły się segregować odpady, ćwicząc w przedszkolu segregacje do pojemników w odpowiednich kolorach. Stworzyły kodeks małego ekologa i nauczyły się właściwie gospodarować materiałami. W ramach doświadczeń wytwarzały papier czerpany. Stworzyły prace pod nazwa „Ekocuda” wykorzystując do niej materiały do recyklingu. Podczas spacerów zwracały uwagę na śmieci pozostawione przez innych i zbierały je wrzucając do koszy na odpadki.

Dzieciaki prowadziły obserwacje na łące. Poszukiwały zwierząt, które zamieszkują łąkę. Obserwowały je pod lupą i z wykorzystaniem lornetki. Założyły w klasie hodowlę dżdżownic. Stworzyły zabawę w kalambury z podziałem na dwie grupy, odgrywając zachowanie zwierząt, które widziały na łące. Wspólnie tworzyły na przedszkolnym dywanie rabatkę
z kwiatów (dzieci) według kodu podanego przez nauczyciela. Tańczyły jako owady przy muzyce poważnej.

Pojechaliśmy do kina na spektakl „Śpiąca królewna”, dzieciom podobała się wyprawa, zwłaszcza, że mogły obejrzeć przedstawienie z loży na balkonie.

Uczestniczyliśmy w apelu starszych klas, dotyczącym obchodów ustanowienia Konstytucji 3-go maja.

Katarzyna Czura

najnowsze działania

 


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego