Działania marzec / kwiecień 2014
W marcu kontynuowaliśmy projekt „Dom”, a ze względu na dobre warunki pogodowe dużo spacerowaliśmy. Odwiedziliśmy miejsce budowy domu jednego z dzieci. Zwiedzaliśmy domki na drzewie u dzieciaków z przedszkola. Prowadziliśmy badanie materiałów służących do budowy domów ( cegła , pustak, styropian, drewno).
Podczas pracy nad tematem „Ekologiczny świat” dzieci stworzyły zasady do „Kodeksu Przyjaciela Przyrody”. Nauczyły się segregować odpady przyniesione przez nauczyciela, oraz tworzyły zabawki z materiałów przeznaczonych do recyklingu. Prowadziły zadanie badawcze mające na celu znalezienie roziązań sprzyjających ochronie środowiska w swoich domach.
Dwa ostatnie tygodnie poświęcone zostały szerokiemu tematowi „Wiosna”. Prowadzone były rozmowy na temat wiosny, poszukliwanie jej oznaków w przyrodzie, obserwacje podparte były informacjami z atlasów o roślinach i zierzętach.Dzieci miały możliwość obserwacji bocianów i jaskółek w gniazdach.
21.03.2014 poszliśmy nad rzekę Mleczkę aby symbolicznie uczcić pierwszy dzień wiosny topieniem Marzanny, którą wykonały dzieci z pomocą nauczyciela.
W raz z nadejściem wiosny na parapecie pojawił się mały ogródek, który sukcesywnie uzupełniany jest o nmowe rośliny.Wykonanie ogródka warzywnego na parapecie przedszkolnym, obserwacja i nauka dbania o rośliny.
27.03.2014r Urządziliśmy mini kino. Wspólnie z dziećmi smażyliśmy popcorn przyniesiony przez emerytowaną nauczycielką, która przyszła w odwiedziny do szkoły. Dzieci oglądały bajkę na jednym z komputerów w pracowni.
W mieiącu kwietniu rozpoczęliśmy projekt „Jajko”
Dzieci stworzyły w kąciku przyrody kolekcję jajek od różnych ptaków. Zebraliśmy informacje
i wspólnie poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytania, które zadawały dzieci np.: „Ile waży jajko?, Co jajko ma w środku?, Czy wszystkie jajka maja taki sam kształt? I podobne. Tworzyły opowiadanie o jajku, opowiadały swoje historie związane z jajkiem. Przekształcały jajko w coś innego, smażyły jajecznicę , gotowały jaja na miękko i na twardo.
Kolejnym tematem była „Wielkanoc” . Prowadziliśmy wysiew owsa i rzeżuchy w kąciku przyrody, wykonywaliśmy koszyczki z masy papierowej, dzieci wysłuchały opowiadania
o Wielkanocnym koszyczku, uczyły się na pamięć wiersza „Pisanki”. Wykonywały pisanki wielkanocne wykorzystując ugotowane na twardo jajka i bibułkę do dekoracji. Poznały różne metody przygotowywania wielkanocnych pisanek.
Na koniec miesiąca stworzyliśmy zielnik przedszkolny, zbierając i susząc rośliny łąkowe, któryu nplanujemy uzupełniać. Na łące dzieci prowadziły obserwację motyli, a dzięki dostępnym w szkole gablotkom poznały ich cykl rozojowy i ciekwoski podpierając wiedzę internetowymi nowinkami znalezionymi przez nauczyciela.