"Kompetentne Przedszkolaki" Punkt Przedszkolny w Siennowie nr 2
Działania wrzesień/październik 2014
NOWE PRZEDSZKOLAKI, które zasiliły grupę to ciekawe wszystkiego i chętnie uczące się… maluchy! Wszystkim życzymy radosnych i szczęśliwych chwil w rodzinie przedszkolnej. Chociaż nie mamy już specjalistów, to wiele ich uwag, spostrzeżeń i sposobów na radzenie sobie z dziećmi, przeprowadzania zajęć, chowamy w pamięci dla ich wykorzystania w codziennej pracy.
POZNAJEMY BUDYNEK SZKOŁY
Dzieci zapoznały się z różnymi pomieszczeniami szkoły, a także odwiedziły panią dyrektor, by dowiedzieć się, czym się zajmuje. Otrzymały od niej kolorowe naklejki.
DROGA DO PRZEDSZKOLA
Odbyliśmy spacer do pobliskiego przejścia dla pieszych. Tam dzieci uczyły się przechodzenia przez pasy, przeszły w parach chodnikiem, rozpoznawały, porównywały i liczyły znaki drogowe stojące w pobliżu szkoły, opowiadały w jaki sposób pokonują drogę do przedszkola, wykonywały znaki drogowe z papieru i patyczków. Bawiły się w samochody wykorzystując znajomość zasad ruchu drogowego.
ZOŁĘDZIE I KASZTANY
Jesień zaprosiła dzieci do zbierania jej skarbów. Z entuzjazmem zbierały więc żołędzie, żołędziowe czapeczki, kasztany, liście. Segregowały je, układały wzory, przeliczały, robiły ludziki i stworki. Kasztany były pomocą do nauki zabawy i piosenki „Kasztanki’.
PARK JESIENIĄ
Przywitał dzieci szumem wiatru, ćwierkaniem ptaka, kolorowym dywanem z liści i szczególnym zapachem drzew. Zbieraliśmy wszystko, co było częścią przyrody - kawałki kory, mchu, patyczki, muszle, trawki, suche źdźbła, liście, nasiona. Dzieci biegały, chowały się za drzewa i pilnowały zawartości koszyka. Atrakcją było spotkanie z zieloną rzekotką drzewną, która dostojnie maszerowała po korze drzewa. Kolorowe liście posłużyły do wielu różnorodnych zajęć plastycznych (odbijanki, bukiety, korale, itp.). Dzieci wykonały także masę papierową, z której ulepiły jeżyka, a po wyschnięciu pomalowały go farbami. Wszystkie te czynności okraszały śpiewem piosenek o pani jesieni.
WARZYWA I GRZYBY
Ten temat okazał się najobszerniejszy i realizowaliśmy go przez kilka tygodni. Dzieci poznały różne warzywa, które zgromadziliśmy w kąciku przyrody. Nazywały je, określały kolory, zastosowanie, przeznaczenie. Odwiedziły grządkę z cukinią i próbowały ją zerwać. Były także w pobliskiej hurtowni owoców i warzyw, aby poznać warzywa przechowywane w chłodni przeznaczone do sprzedaży. Prowadziły czynności badawcze – ważyły w rękach oraz na wadze szalkowej, oglądały przez lupę, identyfikowały je z zamkniętymi oczami. W kąciku przyrody Karol zajął się rozcinaniem ziaren fasoli, aby zaspokoić ciekawość. Z pomocą mamy Ewuni zrobiły sok marchwiowo-pomarańczowy, który niektórym smakował wyśmienicie. Popróbowaliśmy też smaku marynowanych rydzów, które najbardziej smakowały Mikołajowi. Ziemniaki wykorzystaliśmy do wykonania stempli, grzybków i ludzików z czuprynką z rzeżuchy. Zawsze było wesoło, bo towarzyszyły nam wierszyki, opowiadania, zabawy ruchowe i piosenki. Mamy jeszcze mnóstwo pomysłów na jesienne przedszkolne zajęcia.
Renata Dziurzyńska
działania maj/czerwiec/lipiec 2014
działania marzec/kwiecień 2014
działania styczeń/luty 2014
działania listopad/grudzień 2013
działania wrzesień/październik 2013
działania marzec/kwiecień 2013
działania styczeń/luty 2013