"Kompetentne Przedszkolaki" Punkt Przedszkolny w Szówsku


Działania marzec / kwiecień 2014

Kolejne miesiące mijają, a w naszym przedszkolu nadal nie brakuje pomysłów na ciekawe zajęcia, doświadczenia, które są przeplatane wesołą i udaną zabawą. Zresztą przeczytajcie sami jak ten okres dwóch miesięcy nam minął.

MARZEC


Miesiąc marzec zakończył nasz projekt badawczy „WODA”, który zaczęliśmy końcem lutego. Przeprowadziliśmy różne i ciekawe eksperymenty np. (jaki kolor ma woda, co się rozpuszcza w wodzie a co nie, co tonie, a co pływa, obserwowaliśmy stan skupienia wody, właściwości fizyczne wody itp.) aby dowiedzieć się jak najwięcej na temat wody.
W  tym miesiącu również do naszego Przedszkola zawitała WIOSNA.
Ten kto ma oczy i uszy otwarte jest znakomitym obserwatorem, ujrzy wiosnę, usłyszy ją i poczuje.
Wiosna, to przecież słońce, zielone łąki, pierwsze kwiaty, to śpiew ptaków i powiew ciepłego wiatru.
Żeby tak naprawdę wiosna przyszła do nas trzeba przepędzić zimę. Przedszkolaki zostały poinformowane o tradycji topienia słomianej kukły, o której to nic nie wiedziały, było to dla nich coś nowego. Witając wiosnę postanowiliśmy jej wyjśc naprzeciw, szukając jej oznak po najbliższej okolicy ( obserwowanie roślin, drzew, przylotów ptaków, wiosennej pogody), piosenki o tematyce wiosennej ubarwiły nam jeszcze bardziej to wydarzenie.

KWIECIEŃ


Znaczny czas kwietnia zajęła nam realizacja projektu badawczego „JAJKO”, bowiem trwał on dwa tygodnie. Tematy, które zostały zrealizowane podczas projektu to:
Pochodzenie jajka ( słuchanie informacji na temat jajek z encyklopedii, książek, zgromadzenie jajek i umieszczenie ich w „kąciku jajek”, własne historie dzieci związane z jajkiem.
Wygląd jajka (oglądanie jajek w „kąciku jajecznym”, określenie jego kształtu i koloru, segregowanie jajek wg wielkości i koloru, wyklejanka z skorupek jajek.
Co kryje jajko? ( obserwacja rozbijania jajek, samodzielne oddzielanie żółtka od białka (obserwacja za pomocą lupy), pogadanka: Co jajko ma w środku?. Pieczenie „Babeczek”.
Do czego potrzebne są jajka? ( cwiczenie twórcze: Do czego potrzebne są nam jajka?, zabawa badawcza „Jaki smak ma jajko?”, samodzielne obieranie jajka ze skorupki, wykonanie z jajka pysznej „Kurki”.
Piórka ( oglądanie ilustracji ptaków domowych, opisanie ich wyglądu, cwiczenia dźwiękonaśladowcze „Głosy ptaków, oglądanie różnych piór (zabawy badawcze), tworzenie kolekcji piór). Podsumowanie projektu odbyło się w postaci gry planszowej „JAJKO”.
Druga połowa kwietnia mijała nam w atmosferze Świąt Wielkanocnych. Dzieci zostały zapoznane z tradycjami i zwyczajami świątecznymi, sialiśmy rzeżuchę, którą potem pielęgnowaliśmy codziennie pamiętając o podlewaniu, malowaliśmy pisanki. Z naszych prac wielkanocnych powstał piękny stolik ozdób i symboli wielkanocnych, który przypominał nam o zbliżających się świętach.
Ostatnie dni kwietnia  postanowiliśmy się zająć zagadnieniem symboli narodowych, zapoznanie dzieci z mapą Polski, flagą, godłem, Hymnem Narodowym( słuchanie Mazurka Dąbrowskiego z przybraniem odpowiedniej postawy), słuchanie legend, nauka maszerowania i tańca „Krakowiak”.
Zapraszamy za dwa miesiące na nowe informacje płynące z naszego przedszkola.

DUDA ANNA

najnowsze działania

 


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego