"Kompetentne Przedszkolaki" Punkt Przedszkolny w Zarzeczu nr 2



Działania marzec/kwiecień 2013


„W marcu jak w garncu”
– Podczas pierwszych marcowych zajęć zajmowaliśmy się pogoda i zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla przedwiośnia. Przedszkolaki poznały znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”, prowadziły kalendarz pogody. Podczas zajęć zapoznaliśmy się z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów, ze zwyczajami zwierząt związanymi z tą właśnie porą roku. W późniejszym czasie odbyliśmy także kilka pieszych wycieczek, które miały na celu odnalezienie pierwszych oznak zbliżającej się wiosny.

„Wielkanoc”
– Tak jak w każdym domu, tak i u nas w ośrodku przedszkolaki przygotowywały się do świąt. Wspólnie wysprzątaliśmy salę, posegregowaliśmy klocki i książeczki w biblioteczce. Oczywiście przygotowaliśmy tradycyjne pisanki i ozdoby, wysialiśmy owies. Oglądaliśmy ilustracje przedstawiające świąteczne stoły i rodziny idące z koszykami święcić pokarmy. Dzieci rysowały i ozdabiały babki wielkanocne, malowały pisanki, kleiły z kółek orgiami wielkanocne kurczaki.

Moje zmysły – w czasie trwania tego tematu dzieci dowiedziały się jak nazywają się zmysły dzięki którym poznajemy świat (wzrok, smak, słuch, węch, dotyk). W czasie poszczególnych dni próbowaliśmy w formie zabaw i doświadczeń poznawać świat każdym ze zmysłów i próbowaliśmy sobie wyobrażać jak wyglądałoby nasze życie gdyby któregoś ze zmysłów zabrakło.

„Nowinki z wiejskiego podwórka”. Dzieci poznały zwierzęta żyjące w gospodarstwie, wiedzą po co się je hoduje, jak się je karmi i o nie dba. Wiedzą również jakie korzyści z nich mamy. Wybrane dzieci opowiadały o gospodarstwach swoich rodziców. Dla podsumowania tego tematu przedszkolaki samodzielnie wykonały makietę wiejskiego podwórka.

W życiu każdego człowieka ważna jest otaczająca nas przyroda. Przedszkolaki dowiedziały się czym jest przyroda, jej poszczególne elementy oraz jak ważne jest dbanie o lasy, trawniki oraz kwiaty. Dzieci zobaczyły na fotografiach jak wyglądają tereny ze zniszczoną przyrodą i jakie to niesie dla nas wszystkich zagrożenie. Dowiedziały się dlaczego należy segregować odpady i jak należy to robić. Mam nadzieję, że po przeprowadzonych zajęciach dzieci będą lepiej dbać o otaczającą nas przyrodę.

Dorota Winiarz

najnowsze działania

 


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego