"Kompetentne Przedszkolaki" Punkt Przedszkolny w Zarzeczu nr 3



Działania wrzesień/październik 2013


W miesiącu wrześniu i październiku w ośrodku przedszkolnym Zarzecze 3 zostały przeprowadzone następujące tematy:
W naszym przedszkolu. W tym czasie dzieci zapoznawały się z zasadami panującymi w grupie, został spisany kontrakt grupowy, był czas na wspólne zabawy integracyjne, ważne szczególnie dla dzieci nowych. W tym tyg. przez większość czasu miały miejsce swobodne zabawy dzieci, ponieważ nowe dzieci przechodzące rozstania z rodzicami nie pozwalały na konkretniejsze zajęcia.

Moja miejscowość
. Dzieci utrwaliły sobie nazwę swojej miejscowości, podawały swój adres i opisywały swoje domy, które potem malowały farbami. Podczas spacerów zapoznawały się z ważniejszymi miejscami w naszej wiosce. Odwiedziliśmy ośrodek zdrowia, kościół, urząd gminy, bibliotekę.

Oto ja. Przedszkolaki opisywały nawzajem swój wygląd, nazywały swoje uczucia i nastroje, próbowały rysować i ozdabiać autoportret. Poznawały i nazywały części ciała, z czym było związanych wiele zabaw ruchowych.

Dary jesieni. Co nam niesie Pani Jesień? Oczywiście przedszkolakom przyniosła wiele warzyw i owoców, których nazwy utrwalaliśmy a przede wszystkim dzieci kosztowały surowych warzyw i przyniesionych owoców. Podczas spaceru odwiedzaliśmy ogródki warzywne w najbliższej okolicy a na zakończenie tematu robiliśmy pyszny sok marchewkowo-jabłkowy.

W zdrowym ciele zdrowy duch.
Dzieci dowiedziały się jaki nawyki należą żywieniowe do zdrowego trybu życia. Nazywały, rozpoznawały warzywa i owoce, które dostarczają nam witamin. Nauczyły się piosenki „Witaminki, witaminki” oraz rymowanek dotyczących warzyw. W grupach przygotowywały plakaty dotyczące zdrowego odżywiania. Kończąc temat wybraliśmy się na spotkanie z pielęgniarką szkolną, która opowiedziała dzieciom co należy robić by dbać o swoje zdrowie.

Projekt badawczy WODA. Przez 2 tygodnie października przedszkolaki próbowały zgłębić wiedze na temat wody. Tworząc siatkę pojęciową stawiały wiele trudnych i trafnych pytań, np. Co woda ma w środku? Jak się robią fale? Jak się ją trzyma? Wykonaliśmy wiele doświadczeń z wodą (przelewanie, rozpuszczanie różnych substancji, badanie czystości wody z różnych źródeł, sprawdzanie co tonie, co unosi się na wodzie). Dzieci poznały obieg wody w przyrodzie i 3 stany skupienia wody. Na spotkaniu z panią ekspert dowiedziały się jak powstały oceany i jakie są inne miejsca występowania wody na świecie (chmury, gejzery, źródła itp.). Kończąc projekt wykonaliśmy wspólny plakat o wodzie. Podczas projektu dzieci wykonały również prace plastyczne związane z tematem.

Katarzyna Półkoszek

najnowsze działania

 


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego